Betingelser for køb

For køb på narwal.se (559467-9853)

Salg sker til privatpersoner, virksomheder, foreninger, myndigheder, kommuner og juridiske personer. Vi indgår ikke aftaler med mindreårige (under 18 år) uden forældrenes samtykke.

Alle priser er inklusive svensk moms.

Forsendelsesomkostninger og eventuelle andre gebyrer er synlige ved kassen før køb. Vi leverer kun til nordiske lande inden for EU.

Det er kundens ansvar at sikre, at adresse- og kontaktoplysninger er korrekt udfyldt. I tilfælde af forkerte oplysninger, der resulterer i, at leveringen skal ændres narwal.kan vi være nødt til at opkræve et ekstra gebyr svarende til omkostningerne ved fragtændringen. Kontakt derfor venligst kundeservice direkte, hvis du ved, at oplysningerne ikke var korrekte ved bestillingen.

Spørgsmål vedrørende faktiske køb og afventende ordrer besvares normalt inden for 24 timer på hverdage via kundeservice på e-mail: info@narwal.se.

Levering og betalingsmetoder

DHL Hjemmelevering
Narwal.se forvalgte forsendelsesmuligheder for større pakker, der ikke kan leveres til serviceagenter. Levering sker normalt inden for 1-3 hverdage ved bestilling inden kl. 12.00, med forbehold for høj ordrebelastning hos os på narwal.se og hos DHL. Hjemmelevering finder sted i dagtimerne 08:00-17:00. Din lokale DHL-kurer giver dig besked om det planlagte tidspunkt via SMS. Husk at indtaste det korrekte telefonnummer, når du bestiller. Pakkerne scannes, så du kan følge din levering hele vejen, via e-mail eller direkte på dhl.se. Modtageren skal underskrive en kvittering ved levering.

DB Schenker - Levering til DB Schenker udleveringssted (ServicePoint)
Forsendelsen sendes til den nærmeste Schenker-agent baseret på postnummer. Der tilbydes gratis forsendelse til agenter. Levering sker normalt inden for 1-3 arbejdsdage, når ordren er afgivet inden kl. 12.00, med forbehold for stor ordremængde hos os på narwal.se og hos Schenker. Pakkerne scannes, så du kan følge din levering hele vejen, via e-mail eller direkte på Schenker.se.

DB Schenker - Hjemlevering til husdøren/lejlighedsporten
Levering sker normalt inden for 1-3 hverdage ved bestilling inden kl. 12.00, med forbehold for stor ordremængde hos os på Narwal og hos Schenker. Hjemlevering finder sted i løbet af dagen 08:00-17:00. Din lokale Schenker-agent giver dig besked om det planlagte tidspunkt via SMS. Husk at indtaste det korrekte telefonnummer, når du bestiller. Pakkerne scannes, så du kan følge din levering hele vejen, via e-mail eller direkte på Schenker.se. Hvis du ikke har mulighed for at være hjemme i løbet af dagen, skal du vælge autoriseret levering. Hvis du har brug for at kontakte dit lokale Schenker-kontor, kan du finde kontaktoplysninger her.

Bring
Levering sker normalt inden for 1-3 arbejdsdage, når ordren er afgivet inden kl. 12.00, med forbehold for stor ordremængde hos os på narwal.se og hos Bring. Hjemlevering finder sted i løbet af dagen 08:00-17:00. Din lokale Bring-agent giver dig besked om det planlagte tidspunkt via SMS. Husk at indtaste det korrekte telefonnummer, når du bestiller. Pakkerne scannes, så du kan følge din levering hele vejen, via e-mail eller direkte på bring.se.

Betalingsmetode

Kort
Kortbetalinger foretages via Klarna-funktionen og kræver ikke et Klarna-login eller en Klarna-konto. Klarna Checkout gør det nemt, fleksibelt og sikkert for dig at handle online. Ved at svare på nogle få spørgsmål kan du nemt identificere dig og vælge den betalingsmetode, der passer dig bedst. En god ting ved Klarna Checkout er, at de skelner mellem køb og betaling. Først bekræfter du dit køb, og derefter vælger du, hvordan du vil betale. Enten med Klarna-faktura, Klarna-konto, kort eller bankoverførsel. Alt er lige sikkert.

Uafhentede/modtagne pakker
I tilfælde af uafhentede pakker hos serviceagenter eller ikke modtagne pakker ved hjemmelevering betragtes det som en annullering af din ordre, og vi forbeholder os ret til at opkræve dig som kunde 249 SEK inklusive moms eller faktiske returforsendelsesomkostninger i hvert enkelt tilfælde i tilfælde af omfangsrige pakker. Gebyret opkræves for at dække returforsendelse og administrativ håndtering. Gebyret afregnes mod allerede modtaget eller faktureret betaling.

Uafhentede pakker er ikke omfattet af fortrydelsesretten. Pakkerne ligger normalt hos din serviceagent i 10 dage. Tiden bestemmes af transportøren og Narwal kan ikke garantere den nøjagtige tid. Hver transportør (leveringsmetode ovenfor) minder dig som kunde via SMS / e-mail for at undgå, at din ordre går i uønsket retur.

Transportskader på varer
Synlige skader på emballagen rapporteres direkte til transportøren eller serviceagenten ved modtagelse af varerne. Tag et billede af skaden med det samme, når den opdages, for at lette håndteringen. Skjulte transportskader anmeldes inden for højst 5 dage. Transportskader, der anmeldes efter 5 dage, vil ikke blive behandlet.

Fortrydelsesret/åbent køb

I overensstemmelse med fjernsalgsloven tilbyder vi Narwal 14 dages fortrydelsesret fra modtagelse af produktet. Returner produktet med den originale emballage i samme stand, som du modtog det.

Håndtering af produkter og afskrivninger

Hvis et produkt returneres i en tilstand, der indikerer, at det er blevet håndteret ud over, hvad der var nødvendigt for at fastslå dets egenskaber, vil Narwal ret til at kræve erstatning for værdiforringelse. Denne kompensation vil svare til den værdiforringelse, som produktet har lidt, afhængigt af kundens håndtering.

Forsendelse og tilbagebetaling

Kunden er ansvarlig for omkostningerne til returforsendelse og skal sikre, at produktet returneres sikkert. Det anbefales på det kraftigste at gemme kvitteringen og sporingsnummeret for returforsendelsen. Tilbagebetalinger, eksklusive oprindelige forsendelsesomkostninger, foretages inden for 30 dage efter, at varen er modtaget af os, men foretages ofte straks efter modtagelsen.

 

Håndtering af fejl og reklamationer

Kunder opfordres til straks at rapportere eventuelle fejl eller mangler ved produktet til Narwal. Klager skal fremsættes inden for rimelig tid, ideelt set inden for 2 måneder efter opdagelsen. Narwal Vi tilbyder muligheder som reparation, omlevering, prisnedsættelse eller tilbagebetaling afhængigt af fejlens art. Reklamationsretten strækker sig til tre år fra modtagelsen af produktet.

Undtagelser fra fortrydelsesretten

Visse produkter og tjenesteydelser er udelukket fra fortrydelsesretten, herunder tjenesteydelser, der er påbegyndt med kundens samtykke i fortrydelsesperioden, og varer, der i kraft af deres art ikke kan returneres.

 

Proces for returnering

Ved udøvelse af fortrydelses- og returretten skal ordreoplysningerne sendes med forsendelsen. Ideelt set den følgeseddel, der blev sendt til dig som kunde, med årsagen til returneringen tilføjet. Det er også muligt at vedlægge en note med ordrenummeret og årsagen til returneringen.

Bemærk, at alle returneringer skal sendes med direkte levering til nedenstående returadresse. Vi indløser ikke varer mod efterkrav eller anbefalede pakker til serviceagenter.

Onlinekøb kan ikke returneres i en fysisk butik/lager.

Returadresse:
Narwal

Furuviksringen 19
302 44 Halmstad, Sverige
Sverige
service@narwal.se

Alle varer skal sendes på en sådan måde, at en sikker transport kan finde sted. Forsendelsen skal sendes som erhvervspakke, pakke, brev eller tilsvarende, hvor Narwal varerne leveres til os.

Husk, at du er ansvarlig for transporten til os. Gem derfor kvitteringen med pakkenummeret.

Forsendelsesomkostninger for returnering er kundens ansvar.

Tilbagebetaling sker senest 30 dage efter modtagelse af varerne, men sker normalt straks, når varerne er modtaget af os. Tilbagebetaling sker af varens værdi eksklusive forsendelsesomkostninger.

Reklamation/Garanti
Ved reklamationer og garantispørgsmål skal du altid kontakte os på Narwal før du returnerer varen. I tilfælde af reklamationer og garantisager betaler vi altid returfragten. Fortrydelsesret og garanti behandles forskelligt, derfor kan garantikortet ikke bruges til fortrydelse/åbent køb.

Garanti og reklamationsret
Der er 2 års garanti på Narwals-produkter:

Garantien gælder for funktionsfejl, der opstår i garantiperioden. Fejl forårsaget af eller som følge af en ændring i produktets funktion og udseende er ikke dækket af garantien. Garantien dækker heller ikke såkaldte håndteringsfejl.

Bemærk, at der i tilfælde af en sag uden for garantien vil blive opkrævet et undersøgelsesgebyr på 499 SEK, hvis kunden ønsker at returnere produktet. 

Ret til at klage
Som forbruger har du en lovbestemt reklamationsret i 3 år vedrørende oprindelige fabrikationsfejl. Reklamationsretten betyder, at du kan påpege fejl, der eksisterede på købstidspunktet. Reklamationsretten gælder for alle produkter på Narwal. Hvis du vil påberåbe dig din reklamationsret, er det dig som forbruger, der har bevisbyrden. Du skal bevise, at fejlen på produktet kan spores tilbage til produktets oprindelse og ikke skyldes slitage eller ydre skader.

NB! I tilfælde af en ikke-garantisag vil der blive opkrævet et undersøgelsesgebyr på 499 SEK, hvis kunden ønsker at returnere produktet. Hvis kunden vælger at kassere produktet, opkræves der ikke noget undersøgelsesgebyr.

Tvist/Force majeure

I tilfælde af en tvist med en privatperson Narwal er politikken at følge afgørelserne fra det generelle klagenævn (ARN).
Kontakt ARN 08-50886000
Tvister mellem virksomheder løses normalt ved de svenske domstole.

Spørgsmål om konkrete køb, igangværende sager og løbende klager besvares inden for 48 timer på hverdage.

Kundeservice: service@narwal.se

Distributionsadresse:

Narwal

Furuviksringen 19
302 44 Halmstad, Sverige
Sverige

Force majeure
I tilfælde af naturkatastrofer, krig, foranstaltninger på arbejdsmarkedet, myndighedsbeslutninger, fordyrende omstændigheder, manglende leverancer fra underleverandører eller lignende begivenheder uden for vores kontrol, som ikke med rimelighed kunne have været forudset og påvirket den af os indgåede kontrakt, hvilket betyder, at vi ikke kan holde vores del af kontrakten, er grundlaget for vores forpligtelser til at opfylde kontrakten.

Commerceit AB (559467-9853)
Indeholder F-skat

Adresse:Furuviksringen 19
302 44 Halmstad, Sverige
Sverige

E-mail: info@narwal.se

Narwal.se bruger såkaldte cookies på sitet. Disse cookies bruges til at vedligeholde produkter i indkøbskurven og til at gøre det muligt for dig at foretage køb hos os. Se manualen til din browser for at administrere brugen af cookies.

Anti-spam politik
Narwal.se deler ikke brugernes e-mailadresser, telefonnumre eller andre personlige oplysninger med andre parter. Udsendelser fra os sker kun, hvis du som kunde har accepteret at modtage information fra os i forbindelse med køb hos os.

Personlige data/GDPR

På narwal.se bekymrer vi os om dit privatliv og overholder den generelle databeskyttelsesforordning (GDPR) for at sikre, at vi behandler dine personoplysninger ansvarligt og lovligt. Her forklarer vi, hvordan vi indsamler og bruger dine oplysninger i overensstemmelse med GDPR.

  1. Klarhed og gennemsigtighedVi er åbne om, hvilke persondata vi indsamler, og hvordan vi bruger dem. Nedenfor er de forskellige tidspunkter, hvor data indsamles, og hvad der indsamles.

  2. Juridisk grundlagVi indsamler kun persondata, når vi har et juridisk grundlag for at gøre det. Det kan være samtykke fra dig, en kontrakt mellem os, en juridisk forpligtelse, offentlig interesse eller vores legitime interesse. Vi dokumenterer og begrunder det juridiske grundlag for hver enkelt indsamling af personoplysninger.

  3. Minimere indsamlingenVi indsamler kun de persondata, der er nødvendige for at opfylde vores forpligtelser over for dig som kunde. Dette kan omfatte navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer og betalingsoplysninger. Vi tilstræber ikke at indsamle flere oplysninger end dem, der er nødvendige for at opfylde vores forpligtelser og forbedre din oplevelse på narwal.se.

  4. Begrænset opbevaringstidVi opbevarer kun dine personlige data, så længe det er nødvendigt for at opfylde de formål, som dataene blev indsamlet til. Når dine data ikke længere er nødvendige til disse formål, slettes de på en sikker måde.

  5. Dine rettighederI henhold til GDPR har du ret til at få adgang til, berigtige, begrænse behandlingen af og slette dine personoplysninger. Du har også ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine data og til at indgive en klage til tilsynsmyndigheden, hvis du mener, at vi ikke behandler dine personlige data i overensstemmelse med GDPR. Hvis du ønsker at udøve nogen af disse rettigheder, bedes du kontakte vores kundeservice.

Vi på narwal.se tager dit privatliv meget alvorligt og arbejder løbende på at sikre, at vi behandler dine personoplysninger på en sikker og lovlig måde. Hvis du har spørgsmål om vores behandling af persondata eller om GDPR, bedes du kontakte vores kundeservice.

Hvornår behandler vi dine personoplysninger?
Som kunde hos os på narwal.se behandler vi dine personoplysninger, når du foretager køb, kontakter os i supportspørgsmål eller på anden måde er i kontakt med os. Vi specificerer nedenfor, hvornår dette sker:

Registrering af kunde
Når du registrerer dig som kunde hos os, har vi brug for visse oplysninger for at kunne etablere den aftale, der oprettes mellem os i tilfælde af en ordre. Hvis vi ikke har disse oplysninger, er der risiko for, at vi ikke kan gå videre med ordren.

Oplysninger, vi indsamler: Fornavn, Efternavn, Firma/organisation, E-mail, Person-/firmanummer, Momsnummer, Adresse, Postnummer, By, Land, Telefonnummer.

Afgivelse af en ordre
Når der afgives en ordre i vores e-handel, modtager vi følgende oplysninger om dig som kunde, så vi kan håndtere din ordre korrekt og den aftale, der indgås på ordretidspunktet.
Oplysninger, vi indsamler: IP-adresse, e-mail, person-/org.nr., momsnummer, adresse, firma, fornavn, efternavn, adresse, postnummer, by, telefonnummer.