Fortrolighedspolitik
Ved køb på narwal.se (559371-7332):
Salget sker til private, virksomheder, foreninger, myndigheder, kommuner og juridiske personer. Vi indgår ikke aftaler med mindreårige (under 18 år) uden forældrenes godkendelse.
Alle priser er inklusive svensk moms.
Fragtomkostninger og eventuelle andre gebyrer er synlige i indkøbskurven inden købet gennemføres. Mistore leverer kun til lande inden for EU.
Alle ordrer afgives via vores hjemmeside, narwal.se. Ordrer afgivet via e-mail eller telefon vil ikke blive accepteret, medmindre andet er aftalt. Kunden er ansvarlig for, at adresse og kontaktoplysninger er korrekt udfyldt. I tilfælde af urigtige oplysninger, der medfører behov for at ændre leveringen, narwal.se kan opkræve et ekstra gebyr svarende til omkostningerne ved at ændre forsendelsen. Kontakt derfor kundeservice med det samme, hvis du ved, at de afgivne oplysninger var forkerte ved bestillingen.
Spørgsmål relateret til faktiske køb og igangværende ordrer besvares normalt inden for 24 timer på hverdage via kundeservice-e-mail: info@narwal.se.
Levering og betalingsmetoder: DHL Hjemmelevering: Narwal.se's standard forsendelsesmulighed for større pakker, der ikke kan leveres til en serviceagent. Levering sker normalt inden for 1-3 hverdage, når ordren er afgivet før kl. 12.00, med forbehold for høje ordremængder kl. narwal.se og med DHL. Hjemlevering sker i dagtimerne fra 08:00 til 17:00. Din lokale DHL-kurer giver dig besked om det planlagte tidspunkt via SMS. Sørg for, at du oplyser det korrekte telefonnummer, når du afgiver din ordre. Pakker scannes, så du kan spore din levering hele vejen via e-mail eller direkte på dhl.se. Modtageren skal underskrive for leveringen.
DB Schenker - Levering til DB Schenker ServicePoint: Forsendelsen sendes til nærmeste Schenker-agent baseret på postnummer. Gratis forsendelse tilbydes til agenter. Levering sker normalt inden for 1-3 hverdage, når ordren er afgivet før kl. 12.00, med forbehold for høje ordremængder kl. narwal.se og med Schenker. Pakker scannes, så du kan spore din levering hele vejen via e-mail eller direkte på Schenkers hjemmeside.
DB Schenker - Hjemlevering til Husdør/Lejlighedsindgang: Levering sker normalt inden for 1-3 hverdage, når ordren er afgivet før kl. 12.00, med forbehold for høje ordremængder hos Mi Store og hos Schenker. Hjemlevering sker i dagtimerne fra 08:00 til 17:00. Din lokale Schenker-agent vil give dig besked om det planlagte tidspunkt via SMS. Sørg for, at du oplyser det korrekte telefonnummer, når du afgiver din ordre. Pakker scannes, så du kan spore din levering hele vejen via e-mail eller direkte på Schenkers hjemmeside. Vælg venligst agentlevering, hvis du ikke kan være hjemme i dagtimerne. Hvis du har brug for at kontakte dit lokale Schenker-kontor, kan du finde kontaktoplysninger her.
Medbring: Levering sker normalt indenfor 1-3 hverdage, når ordren er afgivet før kl. 12.00, med forbehold for høje ordremængder kl. narwal.se og med Bring. Hjemlevering sker i dagtimerne fra 08:00 til 17:00. Din lokale Bring-agent vil give dig besked om det planlagte tidspunkt via SMS. Sørg for, at du oplyser det korrekte telefonnummer, når du afgiver din ordre. Pakker scannes, så du kan spore din levering hele vejen via e-mail eller direkte på bring.se.
Betalingsmetoder: Kort: Kortbetaling sker gennem Klarna-funktionen og kræver ikke login eller en konto hos Klarna. Du kan også vælge PayPal og derefter betale med kort i næste trin.
Klarna: Klarna Checkout gør det nemt, fleksibelt og sikkert for dig at handle online. Ved at svare på et par spørgsmål kan du nemt identificere dig selv, og du kan vælge den betalingsmetode, der passer dig bedst. En funktion ved Klarna Checkout er, at den adskiller købet fra betalingen. Først bekræfter du dit køb, og derefter vælger du, hvordan du vil betale, enten med Klarna-faktura, Klarna-konto, kort eller bankoverførsel. Alt er lige sikkert.
Paypal: Betal med din PayPal-konto. Praktisk og hurtig.
Swish: Super glat til både betaling og refusion, hvis noget går galt.
Uafhentede/uleverede pakker: I tilfælde af uafhentede pakker hos serviceagenter eller uafhentede pakker til hjemmelevering, forbeholder vi os retten til at opkræve dig, kunden, SEK 249 inklusive moms eller den faktiske returfragtomkostning i hvert enkelt tilfælde af uafhentede pakker. Gebyret opkræves til dækning af returfragt og administrativ håndtering. Gebyret afregnes mod allerede modtaget betaling eller faktureret. Uafhentede pakker er ikke omfattet af fortrydelsesretten. Pakker opbevares normalt hos din serviceagent i 10 dage. Varigheden bestemmes af transportøren, og Mistore kan ikke garantere det nøjagtige tidspunkt. Hver transportør (leveringsmetode ovenfor) vil minde dig som kunde om via SMS/e-mail for at undgå, at din ordre returneres uønsket.
Transportskade på varer: Synlige skader på emballage skal rapporteres direkte til transportøren eller serviceagenten ved modtagelse af varerne. Tag et billede af skaden med det samme, når den opdages for at lette handlingen. Skjulte transportskader skal anmeldes inden for max 5 dage. Transportskader indberettet efter 5 dage vil ikke blive behandlet.
Fortrydelsesret: Ifølge fjernaftaleloven har du altid 14 dages fortrydelsesret. Varen skal returneres i væsentlig uændret stand. Dette gælder også for emballage. Beskadiget emballage, produkt eller lignende erstattes af kunden. Fortrydelsesretten ophører, hvis varen eller tjenesten er blevet brugt, tilsluttet eller installeret.
Ved udnyttelse af fortrydelsesretten og returnering af varen, bør ordreoplysninger indgå i forsendelsen. Helst den faktura, der sendes til dig som kunde, med tilføjelse om årsagen til returneringen. Det er også muligt at medtage en seddel med ordrenummer og årsagen til returneringen.
Bemærk venligst: Alle returforsendelser skal sendes med direkte levering til nedenstående returadresse. Vi modtager ikke varer sendt efterkrav eller som anbefalede pakker til serviceagenter.
Booking af fragt skal foretages efter kontakt med Mistore support. Som kunde er du ansvarlig for at sikre, at produktet er pakket godt ind i forhold til returnering, reklamationer eller garantiforhold. Antag, at du sender produktet lige så godt emballeret, som da du modtog det. Hvis du er usikker på emballagen, bedes du kontakte vores support, før du sender varen.
Returadresse: Reparero AB Furuviksringen 19 302 44 Halmstad Sverige
Mærk venligst forsendelsen med Mistore og dit ordrenummer.
Kunder er ansvarlige for forsendelsesomkostningerne ved returnering. Men hvis der er tale om en garantisag eller en anden original fejl, dækker Mistore transportomkostningerne.
Mistore forbeholder sig retten til at behandle tilbagebetalinger inden for 30 dage efter modtagelse af varerne, men i de fleste tilfælde kan det ske inden for 1-2 dage fra modtagelsen af varen. Tilbagebetalingen sker baseret på varens værdi eksklusive forsendelsesomkostninger.
Åbent køb - Privatpersoner: Vi tilbyder et 14-dages åbent køb i henhold til nedenstående betingelser, men eventuelle fragtomkostninger og andre gebyrer refunderes ikke.
Varen skal returneres uåbnet og i uændret stand, når varen er købt som "ny" og "uåbnet". Beskadiget emballage, produkt eller lignende erstattes af kunden. Fortrydelsesretten ophører, hvis varen eller tjenesten er blevet brugt, tilsluttet eller installeret.
Åbent køb - virksomheder, myndigheder, foreninger og juridiske enheder: Returneringer fra virksomheder, myndigheder, foreninger og juridiske enheder accepteres ikke, medmindre andet er aftalt.
Transportskade på varer: Synlige skader på emballage skal rapporteres direkte til transportøren eller serviceagenten ved modtagelse af varerne. Tag et billede af skaden med det samme, når den opdages for at lette handlingen. Skjulte transportskader skal anmeldes inden for max 5 dage. Transportskader indberettet efter 5 dage vil ikke blive behandlet.
Garanti: Garantiperioden for varer købt hos os er 1 år, medmindre andet er angivet. I tilfælde af garantispørgsmål bør du kontakte vores support, som kan kontaktes på info@narwal.se. Missstore.se dækker fragtomkostninger i tilfælde af garantispørgsmål. Send ikke nogen varer til reparation eller udskiftning uden forudgående kontakt med Misstore support.
Klager: Eventuelle klager vedrørende levering eller tilstand af produktet skal rettes til vores support, som kan kontaktes på info@narwal.se.
Vi følger altid det almindelige klagenævns anbefalinger i tilfælde af uoverensstemmelser.
Tvister: I tilfælde af tvister følger vi det almindelige klagenævns anbefalinger. For onlinetvister kan du også bruge Europa-Kommissionens platform for onlinetvistbilæggelse, som kan findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Dit privatliv: Når du handler hos os, accepterer du behandlingen af dine personoplysninger i overensstemmelse med vores databeskyttelsespolitik. Læs mere her: https://www.narwal.se/privat-politik.
Force Majeure: I tilfælde af krig, bør naturkatastrofer, strejker, regeringsbeslutninger eller lignende begivenheder uden for vores kontrol, som ikke med rimelighed er forudsigelige, og som påvirker de kontraktlige aftaler og forpligtelser fra vores side, hvilket betyder, at vi ikke kan overholde nævnte aftaler/forpligtelser, udgøre grundlaget for, at vi er fritaget fra vores forpligtelser til at opfylde disse.
Cookies
Hvad er en cookie?
En cookie er en lille tekstfil med information, som gemmes i din webbrowser af de sider, du besøger. Der findes forskellige typer cookies, hvor nogle er nødvendige for, at den side du besøger for at fungere så godt som muligt, andre bruges til at forbedre din oplevelse på siden, og andre bruges til at spore brugeradfærd på siden.
Oplysninger indsamlet via cookies kan ikke linkes til dig som enkeltperson, men kun til den IP-adresse, du bruger.
Hvordan og hvorfor bruges cookies på siden?
På vores hjemmeside bruger vi cookies til flere formål, men hvor hovedfokus er at gøre oplevelsen for dig som kunde så god som muligt, både hvad angår funktionalitet og oplevelse. Hvis vi ved, hvad vores brugere er interesserede i, er det nemmere for os at tilpasse siden yderligere, så den imødekommer vores brugeres behov.
Vi bruger blandt andet funktionelle cookies til at huske, hvad du har lagt i din indkøbskurv, selvom du forlader siden og kommer tilbage igen. Hvis du logger ind, når du er på vores side, bruger vi i stedet session-cookies, som tømmes, når browseren lukkes.
Vi bruger også cookies til analyse, som indsamler statistik over antallet af brugere på hjemmesiden og hvordan brugerne navigerer på siden, hvilket hjælper os i den fortsatte udvikling af vores hjemmeside. Cookies om brugeradfærd på siden kan også hjælpe os med at vise mere relevant information for dig som bruger. Værktøjet, der bruges til dataindsamling, er Google Analytics. Hvis du som besøgende vil undgå at blive analyseret gennem Google Analytics, er dette værktøj tilgængeligt fra Google: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout
Vi bruger såkaldte pixel tags på vores hjemmeside. Oplysningerne fra pixels bruges til at måle og optimere annoncering på sociale medier. Eksempler på brug omfatter, hvor mange personer der har klikket på en Facebook-annonce fra narwal.se at besøge en side på vores hjemmeside, eller hvor mange der kommer fra en Facebook-annonce og køber et produkt. Narwal.se kan ikke se, hvilke individuelle personer der har klikket på en annonce eller andre personlige oplysninger relateret til unikke brugere. Narwal.se bruger også retargeting, hvilket betyder, at personer, der har vist interesse for bestemte sider på vores hjemmeside, kan modtage annoncer, der er skræddersyet til de sider, de har besøgt. Indstillinger for dette administreres af dig selv, der er logget ind på din Facebook-konto.
Hvordan deaktiverer man cookies?
Blokering af cookies helt kan betyde, at de sider, du besøger, ikke opfører sig efter hensigten, da nogle væsentlige funktioner, som tidligere nævnt, håndteres gennem cookies. Hvis du stadig ønsker at blokere cookies, er der vejledninger til dette på de følgende sider for hver browser:
Cookie-indstillinger i Chrome
Cookie-indstillinger i Firefox
Cookie-indstillinger i Internet Explorer
Cookie-indstillinger i Safari
Hvis du ønsker at bruge vores hjemmeside uden at risikere at påvirke sidens funktionalitet, er der mulighed for at surfe i privat tilstand. I privat tilstand gemmes dine cookies ikke, efter du har lukket browseren. Privat tilstand kaldes forskellige ting for forskellige browsere: "Inkognitovindue" (Chrome), "Privat vindue" (Safari og Firefox) og "InPrivat vindue" (Microsoft Edge).
Bemærk venligst, at du er ansvarlig for transporten tilbage til os. Gem derfor kvitteringen med forsendelsesnummeret.
Returadresse: Reparero AB Furuviksringen 19 302 44 Halmstad Sverige
Alle varer skal sendes på en måde, der sikrer sikker transport. Forsendelsen skal sendes som en erhvervspakke, pakke, brev eller tilsvarende, hvor Mi Store modtager varerne sendt til os. Vi afhenter ikke varer med efterkrav eller anbefalede pakker i servicecentre.
Mistore forbeholder sig retten til at behandle tilbagebetalinger inden for 30 dage efter modtagelse af varerne, men i de fleste tilfælde kan det ske inden for 1-2 dage fra det tidspunkt, hvor varerne er modtaget. Tilbagebetalingen sker til varens værdi eksklusive forsendelsesomkostninger.
Hvis du har yderligere spørgsmål eller har brug for hjælp til andet, er du velkommen til at spørge.
Antispam politik
Narwal.se deler ikke brugernes e-mailadresser, telefonnumre eller andre personlige oplysninger med nogen tredjepart. E-mail-kommunikation fra os sendes kun, hvis du som kunde har accepteret at modtage information fra os i forbindelse med et køb hos os.
Personlige data / GDPR
På narwal.se, vi værdsætter dit privatliv og overholder den generelle databeskyttelsesforordning (GDPR) for at sikre, at vi behandler dine personoplysninger ansvarligt og lovligt. Her forklarer vi, hvordan vi indsamler og bruger dine oplysninger i overensstemmelse med GDPR.
- Klarhed og gennemsigtighed: Vi er åbne omkring de personlige data, vi indsamler, og hvordan vi bruger dem. Nedenfor er forskellige lejligheder, hvor data indsamles, og hvad der indsamles.
- Retsgrundlag: Vi indsamler kun personoplysninger, når vi har et juridisk grundlag for at gøre det. Det kan være dit samtykke, en aftale mellem os, en juridisk forpligtelse, offentlig interesse eller vores legitime interesse. Vi dokumenterer og begrunder retsgrundlaget for hver indsamling af personoplysninger.
- Minimer indsamling: Vi indsamler kun de personoplysninger, der er nødvendige for at opfylde vores forpligtelser over for dig som kunde. Dette kan omfatte navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer og betalingsoplysninger. Vi bestræber os på ikke at indsamle flere oplysninger, end det er nødvendigt for at opfylde vores forpligtelser og forbedre din oplevelse narwal.se.
- Begrænset opbevaringstid: Vi opbevarer kun dine personlige data så længe det er nødvendigt for at opfylde de formål, som dataene blev indsamlet til. Når dine data ikke længere er nødvendige til disse formål, slettes de sikkert.
- Dine rettigheder: I henhold til GDPR har du ret til at få adgang til, rette, begrænse behandlingen af og slette dine personlige data. Du har også ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine data og til at indgive en klage til tilsynsmyndigheden, hvis du mener, at vi ikke behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med GDPR. Kontakt venligst vores kundeservice, hvis du ønsker at udøve nogen af disse rettigheder.
Vi spiste narwal.se tager dit privatliv meget alvorligt og arbejder løbende på at sikre, at vi behandler dine personoplysninger på en sikker og lovlig måde. Hvis du har spørgsmål til vores håndtering af persondata eller GDPR, bedes du kontakte vores kundeservice.
Postadresse: Furuviksringen 19, 302 44 Halmstad Email: info@narwal.se Organisationsnummer: 559371-7332
Hvornår behandler vi dine personoplysninger? Som kunde hos narwal.se, behandler vi dine personoplysninger, når du foretager et køb, kontakter os for support eller på anden måde er i kontakt med os. Nedenfor angiver vi, hvornår dette sker:
Kunderegistrering Når du tilmelder dig som kunde hos os, har vi brug for visse oplysninger for at kunne etablere den aftale, der oprettes mellem os ved afgivelse af en ordre. Mangler vi disse oplysninger, er der risiko for, at vi ikke kan gå videre med bestillingen.
Oplysninger, vi indsamler: Fornavn, Efternavn, Virksomhed/organisation, Email, Person-/organisationsnummer, momsnummer, Adresse, Postnummer, By, Land, Telefonnummer.
Afgivelse af en ordre Når en ordre afgives i vores e-handel, modtager vi følgende oplysninger om dig som kunde for at kunne håndtere din ordre og den aftale, der blev oprettet på ordretidspunktet, korrekt.
Oplysninger, vi indsamler: IP-adresse, e-mail, person-/organisationsnummer, momsnummer, adresse, firma, fornavn, efternavn, adresse, postnummer, by, telefonnummer.
Judge.me - Butiks- og produktanmeldelser Vi samarbejder med Judge.me, en ekstern enhed for butiks- og produktanmeldelser. De beskriver i deres privatlivspolitik, hvilke data de indsamler, og hvordan de bruger dem. Du kan finde deres privatlivspolitik her. Hvis du logger ind på din Judge.me-konto og går til Mine indstillinger, får du et hurtigt overblik over, hvilke personlige data Judge.me har om dig, og hvordan du kan redigere, downloade eller slette disse data. Vi har valgt Judge.me som partner, fordi vi mener, at de tager beskyttelsen af dine personlige data seriøst.
Facebook Vi ved, at mange af vores kunder og potentielle kunder er aktive på platforme som Facebook. Når nogen finder os interessante der, er der mulighed for at oplyse deres e-mailadresse, som vi så kan bruge til fortsat at kommunikere information om produkter, som vi håber vil være af interesse. Ved at oplyse din e-mailadresse giver du dit samtykke hertil. Du kan læse mere om, hvordan Facebook håndterer data, og hvordan du kan justere disse indstillinger her.
Oplysninger vi indsamler: E-mailadresse.
Nyhedsbrev For at kunne modtage vores nyhedsbreve skal du have godkendt, at vi sender dem til dig. Det gør du aktivt ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev på fx hjemmesiden eller ved at sætte kryds i feltet under bestillingsprocessen. Du kan til enhver tid vælge ikke længere at modtage vores nyhedsbreve, hvilket du gør ved at følge linket hertil i et af de nyhedsbreve, du har modtaget.
Oplysninger, vi indsamler: E-mailadresse, sprogoplysninger.